Wednesday, February 2, 2011
Assalamualaikum semua. Happy CNY for all my chinese friends.
I'm back in Malaysia. Ni nak tulis sikit pasal GA tempuh hari. Minta maaf kerana lambat kirim hadiah pada pemenang2 GA ni. Setakat ni saya dah dapat 19 alamat. Bagi yang belum hantar, ini email saya mina_lee75@yahoo.com. Saya bagi seminggu lagi untuk yang belum bagi alamat. Selepas seminggu, unclaimed hadiah akan bertukar tangan pada peserta yang lain.
Warmest regards
I'm back in Malaysia. Ni nak tulis sikit pasal GA tempuh hari. Minta maaf kerana lambat kirim hadiah pada pemenang2 GA ni. Setakat ni saya dah dapat 19 alamat. Bagi yang belum hantar, ini email saya mina_lee75@yahoo.com. Saya bagi seminggu lagi untuk yang belum bagi alamat. Selepas seminggu, unclaimed hadiah akan bertukar tangan pada peserta yang lain.
Warmest regards
Sunday, January 2, 2011
Congratulation !
Tahniah kpd kesemua 25 peserta yg berjaya dlm GA saya kali ni. Sori ye bagi yg tak kena, di lain hari boleh cuba lagi.....insyallah. Kpd kesemua peserta terima kasih byk2 kerana sudi menyertai GA saya.
Peserta2 yg berjaya; Plz tlg email Nama, Alamat dan no. phone to my email. (**Sury & Nadratul** email saya ada kat my profile - below gambar kucing). Hadiah2 akan di kirim bila saya dah balik M'sia
Senarai nama :
52. Mrs_Zura
29. Sakila's craft
135. Anna Da Lady
17. Kak Erna
126. Sury@Adiah
151. Darling Ninie
227. Sue
222. Da Lovely Made
262. Suzi
145. Amani
231. Farhana
44. Ainaa
218. Chococream
171. Kak Ani
22. imanmom
97. Chikako Pinky
265. Nasiha fauzi
11. Yati
61. Nadiah
4. Aliya's Craft
239. Kehelan
39. Nadratul
185. Lulu Caldina
106. Nurul Bahiah
270. Miera Momo Chan
Mama Daniel - peserta pertama (declared open my GA) ada special gift utk you. : )
Peserta2 yg berjaya; Plz tlg email Nama, Alamat dan no. phone to my email. (**Sury & Nadratul** email saya ada kat my profile - below gambar kucing). Hadiah2 akan di kirim bila saya dah balik M'sia
Senarai nama :
52. Mrs_Zura
29. Sakila's craft
135. Anna Da Lady
17. Kak Erna
126. Sury@Adiah
151. Darling Ninie
227. Sue
222. Da Lovely Made
262. Suzi
145. Amani
231. Farhana
44. Ainaa
218. Chococream
171. Kak Ani
22. imanmom
97. Chikako Pinky
265. Nasiha fauzi
11. Yati
61. Nadiah
4. Aliya's Craft
239. Kehelan
39. Nadratul
185. Lulu Caldina
106. Nurul Bahiah
270. Miera Momo Chan
Mama Daniel - peserta pertama (declared open my GA) ada special gift utk you. : )
Saturday, January 1, 2011
WELCOME YEAR 2011 !
Happy New Year Everyone! terutama sekali untuk Peserta2 GA saya. Final count down - midnite mlm ni GA officially di tutup. Good Luck to everyone yang turut serta. Cabutan undi akan di laku oleh my dearest hubby.
Insyallah sekiranya di panjangkan umur dan di murahkan rezeki saya akan ada GA yang ke2 tahun ni. Nea Flerida - terima kasih byk di atas your doa, dah saya Amin kan berkali-kali, semuga kita semua dilimpah rezeki dan di rahmati Allah selalu.
Ketika ini saya di Hanoi - tengah sibuk packing. Hubby pindah kerja ke Colombo, Sri Lanka. We will be leaving Hanoi on January 12. Agaknya lah ya, GA tahun ni ole2 nya dari Sri Lanka. Sri Lanka ni famous dgn batu permata......(heehehehe...doa byk2 ya semuga rezeki kami berdua suami-isteri murah selalu - acah aja.)
PS.....sori ada lagi gambar2 hadiah yang saya dah tak kuasa nak upload. Celcom broadband......dah dapat a new nickname The Siput Broadband
Insyallah sekiranya di panjangkan umur dan di murahkan rezeki saya akan ada GA yang ke2 tahun ni. Nea Flerida - terima kasih byk di atas your doa, dah saya Amin kan berkali-kali, semuga kita semua dilimpah rezeki dan di rahmati Allah selalu.
Ketika ini saya di Hanoi - tengah sibuk packing. Hubby pindah kerja ke Colombo, Sri Lanka. We will be leaving Hanoi on January 12. Agaknya lah ya, GA tahun ni ole2 nya dari Sri Lanka. Sri Lanka ni famous dgn batu permata......(heehehehe...doa byk2 ya semuga rezeki kami berdua suami-isteri murah selalu - acah aja.)
PS.....sori ada lagi gambar2 hadiah yang saya dah tak kuasa nak upload. Celcom broadband......dah dapat a new nickname The Siput Broadband
Wednesday, December 15, 2010
GIVEAWAY yang PERTAMA (7/12/2010)
SUKA TAK ?
Crochet Coasters for Teapot and Mug
Ole2 dari Sarawak
(Alas meja 'Pua' , 'Anjat' manik , Uncang manik & Belt yang di perbuat dpd kayu)
Japanese Cotton Fat Quarters
(sorry quality gambar tak memuaskan : ( -ambil gambar waktu mlm)
(Made in Vietnam - Hand Embroidered - Silk Bag)
(Handicraft assoceries)
SALAM MAAL HIJRAH SEMUA. Punyalah lama nya saya tak update blog ni, sampai password pun dah lupa. Masa saya kena di bahagi kat 3 tempat - Miri, Seremban dan Hanoi. Huuhuhuu.... punyalah penatnya.......letih terbang kesana kemari : (
Sempena Maal Hijrah ni saya nak buat giveaway:
Syarat-syaratnya;
- Senang aja, beri komen - kata nak ikut serta giveaway.
- Terbuka untuk semua.
- Sesiapa yang share news giveaway ni kat blog dia, akan dapat 2 undian - the more the merrier. (jgn lupa beritahu, takut nanti dpt satu undian aja)
Tarikh tutup 1hb Januari 2011.
Punyalah azabnya nak upload gambar2 ni (CELCOM broadband - GERAM) - yang selebihnya nanti saya upload dari Miri dlm sehari dua lagi ..........................TUNGGU............ : )
Saturday, September 25, 2010
My Love And Hate Relationship With............
APPLIQUE
( Sneak Peek )
Hey! Don't get me wrong, I LOVE applique as long as I am not the one who does the stitching especially hand stitching. I just could not get it right. Arghh............how I missed my sewing machine. My second attempt doing applique, the first attempt (honeybee) left hibernating in the wardrobe.
P.S, Janet, how I envy you! Wish I got your patience to finish this applique.
Tuesday, September 7, 2010
Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin.
P.S, Tahun ni beraya dengan hubby kat Hanoi - yang sedih nya walaupun hariraya hubby kena kerja juga.
Tuesday, August 10, 2010
Monday, May 31, 2010
I have been thinking about IT for quite sometime........
At last, FINALLY I took the plunge.....and the damaged cause me RM10K. BUT I am happy, happy, happy, LOL cause of my happiness is..........JANOME MC350C
Pejam, celik, pejam, celik tau2 dah penghujung bulan, nampak gaya ni lah satu2 nya entri saya untuk bulan Mei - hmmmmmm malas betul nak update blog ni
Bulan Mei ni saya sangat sibuk, dalam sibuk tu saya sempat buat beg untuk makcik saya. Makcik saya ni fussy dengan warna, tak suka warna yang terang - nak yang hitam.
Malas dah nak fikir panjang2 saya beli aja Mesin sulam JANOME MC350C plus Pakej Home Based Business kat Epal. Baru 3 hari menghadiri kursus dah demam. Dalam demam2 tu dapat juga mengodek2 mesin ni kat rumah. Seronok main dengan new TOY ni.
Pejam, celik, pejam, celik tau2 dah penghujung bulan, nampak gaya ni lah satu2 nya entri saya untuk bulan Mei - hmmmmmm malas betul nak update blog ni
Bulan Mei ni saya sangat sibuk, dalam sibuk tu saya sempat buat beg untuk makcik saya. Makcik saya ni fussy dengan warna, tak suka warna yang terang - nak yang hitam.
Semasa beli kain untuk beg ni saya bertawakal aja kerana kain tak 100% hitam. Nasib baik lah Makcik suka walaupun ada campur2 putih.
Saturday, April 3, 2010
Crochet : Friendship Bag
Beg ni saya buat khas untuk Fida , coz kesian Fida friendship beg dia tak timbul (both of us joined the friendship bag swap). Saya bernasib baik ada menerima FBS yang di kirim dari US. FBS saya, yang saya kirim ke Norway (dari ems tracking yang saya buat) dah lama sampai tapi si penerima sepatah kata pun tak khabar kan kat saya. Seharusnya beg ni dibuat dari kain ala2 patchwork gitu, tapi di sebabkan mesin jahit saya meragam terpaksa lah saya buat dalam bentuk crochet.
Saya gunakan setongkol benang ni aja untuk buat beg di atas tu . Kat Miri ni susah benar nak mencari benang2 yang berkualiti, benang yang ada jenis kualiti yang dot, dot, dot, dot - malas nak sebut nanti kena saman pulak :p
Misi seterusnya nak beli mesin jahit baru. Saya suka - 1. mesin jahit yang ada computerised embroidery. 2. mesin jahit yang heavy duty khas untuk quilting. Kalau ikut nafsu dua2 saya nak tapi kalau ikut budget kena pilih satu aja. Satu lagi yang memening kepala saya - tak boleh nak memilih antara Jenome atau Benina. Pening2 - takut salah pilih, harga pulak tu mahal. Kalau ada sesiapa yang dah ada pakai ke dua2 mesin jahit ni, sudilah kiranya kongsi2 pengalaman ye.
Wednesday, March 31, 2010
Kelas Beading
Bulan Feb/Mac saya meluang masa mengajar buat bag manik. Menganyam manik ni perlu kesabaran, kalau tak ada kesabaran tak kan menjadi. Kalau buat salah kena lah buka dan buat semula.
Sepasang kembar (Amila dan Amilah) sedang asyik menganyam manik
Amila (kakak) kalau buat salah dia akan buka dan buat semula - jenis yang strictly follow the rules.
Amilah (adek) jenis redah aja - janji siap dan menjadi beg.
Beg yang ini mengikut paten asal - Guess siapa yang punya beg ni !
Beg yang ni pula kena tukar style - kerana hitungan tak cukup (main redah aja) tapi not bad masih nampak menarik hanya kalau buat closeup nampak lah cela nya . And guess siapa tuan punya beg ni !
Friday, March 12, 2010
Legasi Ibu.
Mengait renda adalah salah satu daripada legasi penginggalan arwah ibu pada saya. Saya mula mengait renda ni pada umur yang agak muda sekitar enam tahun. Handicraft renda ini agak bermusim bagi saya, contohnya dalam sebulan kebelakangan ni saya mengajar anyaman manik - jadi sambil mengajar saya mengait renda.
Ini dia hasil terapi minda saya...
Coasters untuk teapot dan mug.
Thursday, March 11, 2010
Hari2 yang berlalu.........
Semakin hari saya semakin malas nak update blog ni. Bukan nya tak ada buat apa2 - sebenarnya terlalu banyak yang nak di buat hingga kan saya tak tahu yang mana satu nak di dahului. Pabila kepala dah berserabut terapi yang terbaik untuk saya ialah - HANDICRAFTS. Tak kiralah, buatlah apa2 aje, asalkan menyenangkan hati dan mata. Kebelakangan ni pula saya menerima tempahan buat carrier untuk buku persediaan mengajar.......mesin jahit pulak meragam.....huuhuuu huahuaaa. Nak minta beli yang baru agaknya......geng, geng.....kesian hubby!
Salah satu daripada hasil terapi minda saya.....layan je.
Oopps......Quality Control !
Drawstring Batik Tote Bag - Patern dari buku jepun.
Friday, February 19, 2010
Happy Anniversary
19th February is my Wedding Anniversary. AM I HAPPY ??? A big NO. Huhuhuuu...I'm home alone ( not really I got Blackie) hubby dah kena posted ke Hanoi. Sedih....nak buat macam mana? Redho aja lah lagi pun hubby jauh kerana cari rezeki. Hubby baru aja pergi, baru 22 hari - hitung lagi tu lalalala...menghitung hari nak terbang ke Hanoi. Itu pun kalau saya dapat settle semua perkara kat sini secepat mungkin. Hehemm...banyak sangat nak di buat, itulah..inilah...kat situlah...kat sinilah...dll...PENING ! Tenang...tenang...jangan stress...stress...nanti lekas tua!
Tadi terfikir nak tempel wedding photos tapi I changed my mind, takut hubby tak berkenan gambarnya di tempel kat sini. Dia tu private sikit orangnya. Sebagai ganti nya layan ajalah kad di bawah ini ;
Pada mulanya saya nak adakan giveaway sempena wedding anniversary ni, tapi hadiah2 nya belum semua siap. Mobile phone pouch (1 beading dan 1 crochet) dan tote bag dah siap , ole2 dari sarawak dah dibeli, tapi ada benda yang saya tempah khas tu sibijik pun belum siap. Macam mana ni, ialah saya tahu susah nak buat, tapi saya dah tempah dua bulan yang lalu. Tak apalah kita tunggu, kalau saya, tak kuasa nak buat - boleh berbulu bijik mata !!!!
So conclusion nya: GIVEAWAY most probably di adakan pada bulan Mei (birthday saya) or Ogos (birthday blog ni). Kalau bulan Mei, hadiah2 hanya ole2 dari Sarawak. Kalau bulan Ogos, hadiah2 ada additional ole2 dari Hanoi.
Feedback plz....May Or August !
Thursday, February 18, 2010
3 - in - 1
Tiga dalam satu ? Bukan kopi ye tapi hadiah harijadi, hari kekasih dan hari guru, oopps lupa hadiah cny - dah jadi 4 tu. Hadiah ni di buat khas untuk kawan saya Serimah.
Ini dia hadiah nya - kira2 macam carrier bag untuk buku persediaan mengajar - kawan kita ni cikgu.
(Psst...sori buku persediaan mengajar tu nampak comot - buku tu buku tahun 2007, saya pinjam untuk buat sukatan. Heheee... .jangan marah cikgu, buku cikgu kena tempel kat blog ni.)
Thursday, January 28, 2010
Batik Bag No.1
Paten beg ni saya ambil dari majalah jepun 'DressMaking'. Dah lama berkenan tapi malas nak darft paten. Lagi pun semua instructions dalam bahasa jepun. Semalam saya draft, potong dan siap jahit hari ni. Tak lah susah mana hanya penyakit malas ni kalau udah bersarang susah sikit nak naik kan semangat.
Paten asal beg ni ala2 tote beg kecik lagi cute, saya besarkan size nya dan panjangkan tali - senang sikit kalau sandang kat bahu.
Batik Shoulder Bag

Style shoulder beg ni sesuai untuk kegunaan kaum lelaki.
Beg ni dah siap rasanya lebih kurang seminggu yang lepas. Tak tau lah semenjak dua menjak ni malas betul nak update blog ni - sibuk ada malas pun ada. Keadaan rumah yang tunggang langgang juga memeningkan kepala saya. Beg ni salah satu dpd beg2 yang Aunty Mag tempah.
Saturday, January 23, 2010
Making of a HAT
It seems to me that time passes so fast; 2/3 of January has passed by. I’m having difficulty in concentrating on my sewing. Our house at the moment is not a conducive place in which to do anything. We removed our stuff from storage last Wednesday. Our house is really topsy turvy, stuff all over the place even spilt over to the patio. Sure is life………full of bliss emmmm.
Yesterday I managed to cut and complete the sewing of a hat. This is my first attempt, I had been thinking about doing it for quite sometime but kept putting it off. The out come……It’s OK….. but I am not fully satisfied….. It needs lots of improvement.
Polka Dot N Stripe Set.
Friday, January 1, 2010
Bye 2009, Welcome 2010
Happy New Year.
Alhamdullillah tahun 2010 membawa lembaran baru dan berita yang gembira. Tahun 2009 terlalu banyak dugaan dan rintangan yang sangat mencabar ketabahan. Tahun yang berbaur dengan suka dan duka. Kepiluan adakalanya tak dapat di bendung terutama sekali bagi yang pergi untuk selama-lamanya. Kita redha dalam tangisan. Dalam duka ada suka dan kehidupan perlu di teruskan.Tahun 2009 juga tahun gembira bagi anak2 buah yang mendiri masjid, memula dan membina kehidupan yang baru.
SELAMAT PENGANTIN BARU,
Wednesday, December 30, 2009
Here are some items I made earlier this year that I just could not find the time or opportunity to upload till now.
Friendship Bag
I made a bigger version of the friendship bag - if I may say so the combination of the flowery fabric and denim seems so sweet . This bag will be flying to Malacca next year.
Sarawak Batik Bag
This batik bag is made esp. for Aunty Mag - for sale at her shop.
(don't like the huge motifs - (uggh -a bit gaudy) -it's her fabric not mine)
Handphone Pouch
Custom order by one of my customers - made of green and transparent beads.
I do have quite a lot of UFO's this year - hopefully I will finish them next year.
Friday, December 25, 2009
Merry Christmas And Happy New Year
We offer all our friends our greetings of the season and the very best for a prosperous and happy New Year. To those who are celebrating Christmas we hope that the spirit of the occasion joins and remains with you for the year ahead.
- Mina and John Bannister
- Mina and John Bannister
Subscribe to:
Posts (Atom)





















