Sunday, October 11, 2009

Cerita Selepas Hari Raya

Ramadhan dah berlalu, Syawal still going on. Bulan puasa saya memang malas nak update blog ni. Hari Raya tak banyak nak cerita - orang lain beraya sakan, saya pulak demam sakan! Demam dah mula  dua tiga hari sebelum raya. Demam ni pelik sikit dan panjang - waktu siang selalunya kira2 lepas zohor badan rasa seram sejuk dan suhu badan naik. Jadi raya saya buat ala kadar aje.  Buat 2 jenis kek, 2 jenis biskut, yang lain2 beli aje dan kawan2 bagi.  Malam raya saya gagahkan diri masuk dapur masak rendang dan kari - suami kata tak payah tapi tak sampai hati pulak tak masak apa2 menjelang raya. Ketupat kena masak pagi raya sebab dah tak larat nak masak waktu malam.  Raya dok rumah aje takut demam berjangkit kat orang lain.

Selepas raya lain pulak cerita mulai 29th Sept - 7th Okt, saya dah sibuk dari  8.30 pagi sampai 10.30 malam. Kami berkampung kat Eastword Valley Golf & Country Club. Adoiiii penat sekali tapi seronok (tapi dlm seronok ada jua geram coz kamera saya meragam), nasib baik suami sporting orang nya. Yang ini nanti cerita kat entry yang lain sebab ada gambar yang nak upload kawan yang snap.

No comments:

Post a Comment